28 d’abr. 2012

A mi, les morenes, de dues en dues

Avui ha començat oficialment el tsuyu 梅雨 a Okinawa, l'època de pluges, amb una setmana d'ante•lació. Sóc una ame onna 雨女. O, el que és el mateix, que porto la pluja allà on vaig (a fer submarinisme).

Així que amb pluja i tot, ens hem dirigit cap a la platja a fer les dues immersions del matí.

La primera, sobre les 10, en un punt que es diu Nozaki 野崎. Ha estat força bé, perquè hem vist una tortuga que estava menjant corall tota tranquil•la i el meu primer calamar!

La segona, a Chiochiburu 千代頭, ha estat la meva preferida. Només submergir-nos, jo m'he quedat una mica enrere perquè m'havia semblat veure algo i... era una morena! Una que en anglès li diuen Morena Turca (Gymnothorax meleagris) i que en japonès té el poètic nom de Morena de Pètal (hanabira utsubo ハナビラウツボ).

En aquesta segona també he vist molts peixos globus! Llàstima (o sort...) de què no estan enfadats i no s'inflen...

Després de dinar hem fet la tercera a Hanare biichi mae ハナレビーチ前, tot i que aquesta no l'he gaudit tant. No ha parat d'entrar-me aigua a la màscara i em picaven molt els ulls...

Tot i així, tal com promet el títol del post, no hi pot haver una sense la segona... I la líder m'ha assenyalat una altra morena! En japonès li diuen waka utsubo (ワカウツボ, morena jove?) i era molt fineta i tenia els ulls molt sortits.

Tant la líder com les dues senyores amb qui he fet les immersions s'han pensat que m'encanten les morenes. I bé, el cert és que sota l'aigua mola trobar-te-les per tot el que tenen de perillós (sempre i quan no es moguin de la seva roca...) Però quan veig les fotos als llibres, la veritat és que fan angúnia...

(Les fotos són del Google. Les meves encara no les puc pujar...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com