15 de nov. 2009

Taiko no tatsujin* ^__^

(* literalment "expert en taiko", és el títol del joc de taiko que hi ha per a la DS :P)

Avui he debutat amb els taiko.
Entre ahir i avui hi ha hagut un festival al barri de Biwajima, a on han actuat els diferents grups de dansa, música, etc... que hi ha a la Vila. I entre ells, ha tocat el grup de taiko al que em vaig unir.

Doncs bé, jo, com ve sent costum, no en tenia ni idea, perquè ningú no me n'havia dit res. Així que arribo divendres a l'assaig, i veig que comencen a decidir quants taiko faran servir a l'actuació, de quina manera els posaran i qui hi sortirà. Ja havien decidit més o menys qui sortiria, i encara hi havia un timbal, així que la noia encarregada de decidir-ho, que la setmana passada m'havia donat la "partitura" d'una de les cançons que assagen, em pregunta si em sé la cançó. Jo li dic que m'ho he estat mirant a casa i que no sé si ho sabré fer bé o què, però que ho puc provar.

Assagem una vegada la cançó, jo m'equivoco un parell o tres de vegades, no sé moure els braços de la manera "bonica" en què els mouen ells, però queda ja decidit que sortiré diumenge. I només havia assajat aquesta cançó 4 o 5 vegades!! O_o

De manera que avui arribo cap a on havíem quedat, i una de les iaies del grup crida: "menys mal que ja has arribat, com que feies tard ja ens estàvem preocupant". Miro el rellotge preocupada i veig que són les 12:06, quan m'havien dit que l'hora de trobada eren les 12:15... Però tot i ser les 12:06, ja havien pujat tots els taiko a la furgoneta i tothom estava preparat... Primera nota mental del dia: si et diuen una hora, arriba-hi mitja hora abans >_<

Però bé, ens dirigim cap al centre a on tindrà lloc l'actuació i anem cap a l'habitació a on ens havíem de canviar de roba. Tot eren dones i m'havia de canviar la samarreta, així que em trec el jersei i en els 5 segons que van entre treure'm el jersei i posar-me la samarreta evidentment em quedo en sostenidors. 5 segons en què toootes les dones del grup comencen a murmurar entre elles: "ui, què ràpid que s'ha tret el jersei!", com escandalitzades. Segona nota mental del dia: porta sempre una samarreta de tirants a sota del jersei si t'has de canviar de roba. (Tot i que en fi, després són elles les que se'n van als onsen i es passegen en pilota picada davant de tothom... )

Després del canvi de roba, la meva fila era aquesta:



Aquí estic amb unes quantes persones del grup. Evidentment, no se m'han presentat en cap moment, així que només em sé el nom de la noia que està més a l'esquerra, i perquè li he preguntat avui. Crec que també li vaig preguntar el nom en algun moment a la dona que porta el kimono rosa, però no aconsegueixo recordar-lo: Okamura, Okamatsu, Matsuoka? Algo així era... :P


L'actuació d'avui del meu grup constava de dues cançons i jo només tocava a la primera, que es diu Ikusa-daiko (戦太鼓) i que literalment significa "Tambors de guerra".

Evidentment, m'he equivocat com tres o quatre vegades, però en fi, per ser la primera vegada que actuo davant del públic en tota la meva vida (bé, si no comptem el tocar la flauta el dia de cantar nadales al cole) crec que podria haver estat mooolt més desastrós. A més, gent que porta molts anys tocant també s'ha equivocat avui, així que tampoc se'm pot demanar l'impossible, no? Però bueno, si veig que ja no em diuen de sortir mai més, voldrà dir que ho he fet tan malament que s'avergonyeixen de mi :P

Posaria el vídeo, però no hi havia ningú que em pogués gravar i he buscat la cançó per internet però no surt (no sé si és que és una cançó només del meu grup, o és una cançó típica de taiko o què, però no l'he trobat). Només puc posar tres fotos que amablement m'ha fet el meu jefe. A veure si em trobeu :P


Aquí sembla que no vaig del tot malament, perquè tinc els braços en la mateixa posició que la resta...




Després de l'actuació ha vingut el moment "Tercera nota mental del dia: sempre porta alguna cosa de menjar amb tu a sobre". Perquè com deia, havíem quedat a les 12, i com que l'altra vegada que van actuar vam dinar tots junts, em pensava que aquesta vegada també. Així que a les 10 he esmorzat més aviat poc per tenir gana a l'hora de dinar. Hem arribat al lloc de l'actuació, i ningú deia res de menjar, així que he pensat: toquem a les 13:45, potser dinem després de l'actuació. Però oh sorpresa! Després de l'actuació només ens han donat unes galetetes i un got de te. Amb la qual cosa no he menjat res fins a les 5 de la tarda que he arribat a casa!! Tots havien dinat abans de les 12!! Mare de Déu, com es pot dinar tant d'hora?! O_o

De moment, el cap de setmana que ve me'n vaig a una concentració de taiko o gasshuku (合宿), que vindria a ser com un "training camp" en què ens passarem dos dies en un temple veient a gent tocar taikos i practicant. Crec (no ho tinc molt clar perquè no m'ho han dit, per variar) que el lloc a on anem es diu Chôon-ji, a la ciutat d'Itako (Prefectura d'Ibaraki) i està a unes tres hores en cotxe de Kiyosu. No tinc molt clar encara com hi aniré ni si m'hi durà algú en cotxe, ni de com serà l'experiència, però la veritat és que en tinc moltes ganes, encara que segons el plannig, el diumenge m'hauré de llevar a les 6 per fer tres quarts d'hora de zazen 座禅 (em moriré!!) i escoltar sutras >_<

Seguiremos informando...

1 comentari:

  1. tía, como mola! pareces una japo más!! te has mimetizado, casi no te distinguía!! :)))) besitossssss

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com