11 de març 2012

3.11, un any després

Avui fa un any del Terratrèmol i del Tsunami que va assolar la zona de Tohoku del Japó (Higashinihon daishinsai 東日本大震災) i que va desencadenar la crisi nuclear a Fukushima.

Se n'està parlant tant a tot arreu, per tots els mitjans, tant tradicional com socials, a tots el països, en tots els idiomes... que no sé si jo hi puc aportar alguna cosa nova, a banda de la meva opinió.

Una de les coses que m'ha sorprès molt és que, mentre a moltes ciutats d'altres parts del món s'estan fent simposis i taules rodones sobre el tractament periodístic que es va donar al desastre (el de Casa Àsia el vaig poder seguir pel twitter), tinc la sensació de què aquí al Japó falta aquesta part de reflexió.

La majoria dels actes que s'han fet avui al Japó han estat en la seva majoria concerts o actes per tal d'enviar "energia positiva" genki 元気, als damnificats de Tohoku.

Jo he anat a un acte que s'ha fet al Castell de Nagoya a càrrec del grup de taiko Tenrin-daiko 転輪太鼓, en què han participat diversos grups de la zona.



Hi ha hagut un moment emotiu al final quan, després de fer un minut de silenci a les 14.46 tant els taikeros com els públic han donat les gràcies a tota la gent d'arreu del món que estava donant el seu suport al país.

El moment ha estat aquest:



El que diuen és això:

- Passi el que passi! Dondokoi Japó!
- En qualsevol circumstància! Dondokoi Japó!
- A tota la gent del món! Gràcies!
- Els japonesos som forts! Dondokoi Japó!

I bé, també han dit que, tot i que ha passat un any, la zona de Tohoku encara està tota per reconstruir, que no ens n'oblidem perquè encara podem fer molt.

Jo estic molt lluny de la zona i el viatge és llarg i car... Però aquest any vull anar a la zona, veure la situació amb els meus ulls i fer alguna cosa per ajudar els damnificats.

Perquè sembla que, a vegades, els afectats per algun desastre en un país del primer món són més invisibles que els del tercer món...

Per acabar, un altre vídeo de l'actuació de Tenrin-daiko, enviant una mica de genki a la gent de Tohoku i de tot el món.

1 comentari:

  1. La majoria de premsa occidental par la de Fukushima, però al Japó parlem de Tohoku, el tsunami i de la superació de l'adversitat. Sobretot recordem el dia en què tots el japonesos vam esdevenir un de sol.

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com