29 de febr. 2012

街コン Machikon, una nova manera de trobar parella


Ja he parlat alguna vegada en aquest bloc sobre la urgència i/o pressió social que senten els japonesos per casar-se.

A més a més, una societat que, si és possible, prefereix trobar la seva parella dins del grup de gent amb qui sempre va: amics d’amics, companys de feina d’amics, amics de companys de feina, etc.

És per això que una manera de trobar parella que té molt d’éxit al Japó són els 合コン, gôkon. Els gôkon són cites a cegues en grup, en què almenys una persona de cada grup es coneix.


(Imatge: Konkatsu gaido)

Els gôkon són més freqüents durant els anys d’universitat i els primers anys després d’entrar en una empresa, tot i que no hi ha límit d’edat.

Malgrat tot, últimament, amb l’augment dels “hervívors”, es diu que cada vegada costa més trobar nois per aconseguir un gôkon equilibrat

Potser per això, ha sorgit una nova iniciativa: el街コン machi-kon.

La paraula machikon està formada per machi, ciutat, barri i コン kon, de companyia. I tal com la paraula indica, es tracta d’un gran gôkon que se celebra en un barri o carrer comercial determinat.

Però, enlloc de ser amics qui ho organitzen en un bar o restaurant, estan organitzats per l’empresa Machicon Japan amb la col·laboració de bars i restaurants de carrers comercials de diverses ciutats japoneses.



Els machicon van començar el mes de juliol de 2011 i, pel que sembla, estan tenint molt d’èxit: han passat de 10 machikon al mes a més de 50, simultàniament, en ciutats repartides per tota la geografia japonesa.

L’explicació que dóna l’empresa Machicon Japan dels motius que els van impulsar a organitzar les machikon és molt bona:

Ø  Actualment al Japó trobem els següents tres problemes:
²  A causa de què ha empitjorat l’economia, ha empitjorat el consum
²  Com que empitjora el consum, es redueix el número de gent que va als bars i restaurants, amb la qual cosa aquests establiments han de tancar
²  El número de solters segueix augmentant.
Ø  Seguint aquesta lògica, si s’organitza un gôkin de grans dimensions, ajudarà a reactivar l’economia d’una zona, d’una banda, i als solters a què coneguin altres solters, es casin i la taxa de natalitat augmenti, per l’altra.
Ø  A més a més, als locals que hi participen els serveix per a promocionar-se

Com podeu veure, tot són avantatges!

Cada machikon té el seu propi blog, twitter i fan pòsters de promoció com ara aquest de la ciutat de Sagamihara:


Per tal de poder participar en un machikon, s’ha de pagar. El preu mig és d’uns 6000 iens per als homes i uns 4000 iens per a les dones. Per aquest preu, et donen una mena de polseres que et donen el privilegi de gaudir de diverses hores de buffet i barra lliure en tots els establiments adherits.


Els establiments que hi participen, per la seva banda, reben entre 2500 i 3500 iens per cada persona. Però clar, és barra lliure i buffet lliure, amb la qual cosa els restaurants potser més que obtenir beneficis perden diners, encara que hi ha veus que diuen que només per la propaganda que s’hi fa ja val la pena.



Tot i que és una mica complicat poder mesurar l’èxit d’aquestes iniciatives, de moment al web ja estan registrats esdeveniments fins el proper mes de juny.

Jo, per la meva part, tot i sentir curiositat per saber què se sent en una festa d’aquestes, em fa una mica de por, la veritat...

2 comentaris:

  1. Es curioso cómo en Japón cualquier nueva propuesta o negocio tiene rápida aceptación en la sociedad; están muy abiertos a las nuevas ideas (de ahí que triunfen las cosas de sabores tan extraños...

    ResponElimina
  2. Hola Elisabeth,

    Jo diria que el "kon" de machikon no ve de companyia sinó de convenció (コンベンション), que ja s'empreva en paraules com la Daikon (大コン), la gran convenció del manga i l'anime.

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com