22 de febr. 2012

Daikanyama T-Site: una de les 20 llibreries més boniques del món

Gràcies a un dels Tweets de la Zarita, vaig llegir que la wev Flavorwire havia publicat una llista de les 20 llibreries més maques del món. Mirant les fotos de les llibreries, vaig arribar a la número 20, que resulta que està a Tokyo: la Daikanyama T-Site.


Aprofitant que havia d’anar a Tokyo per feina, vaig decidir aprofitar el viatge i vaig apropar-m’hi.

Jo, com a enamorada dels llibres que sóc, em puc passar hores en una llibreria. Però és que després de veure aquesta, m’hi volia quedar a viure!



La llibreria pertany a la cadena de botigues Tsutaya, especialitzades en música, vídeos i llibres (una mena d’Fnac a la japonesa).

El que trobes són tres edificis units per un passadís-pont situat al segon pis, completament blancs i amb uns finestrals enormes.




En apropar-te, te n’adones de què la paret és un entramat de centenars de milers de Ts (per Tsutaya).




I, en mirar-te’l amb perspectiva, veus que l’edifici en si mateix té la forma d’una gran T.



Quan entres a l’interior, et quedes sense paraules: centenars i centenars de llibres, DVDs i Cds en prestatges de fusta, que es van obrint a banda i banda donant entrada a petites sales amb més prestatges plens de llibres.



Per tota la llibreria trobes seients i tauletes per poder mirar-te i llegir tranquil•lament els llibres que t’interessin.



I no només això, sinó que també pots beure cafè... prèviament comprat a l’Starbucks que hi ha dins de la llibreria (que és el que es pot llegir en aquesta pissarra).


Fins i tot tenen un termos propi de la llibreria, que em vaig comprar per engrossir la meva col•lecció de Tumblers d’aquesta cadena.


Per aquells que vulguin prendre’s un cafè en un raconet més íntim (i també pagant més), a la segona planta hi ha el Lounge Anjin, decorat de manera exquisida amb murals d’art japonès, revistes antigues, piano...


La llum ès tènue i a sobre de cada tauleta hi ha un iPad, que pots fer servir mentre gaudeixes tranquil•lament de la teva beguda en un dels sofàs de la sala.



Un detall que em va encantar van ser les potes de les taules i de la barra: són llibres!



L’edifici va ser dissenyat per la firma Klein Dytham architecture que, en una entrevista a CNNGo, declara que, més que una llibreria, la considera com una mena d’extensió d’una sala d’estar.


Qui poguès tenir una sala d’estar com aquesta!

1 comentari:

  1. A veure, que te'ns estàs convertint en una "esteta". Que ens falta el més important! Què tal la col·lecció de llibres? Els preus? Què et vas comprar?

    I deixa't estar de cafès i prestatgeries :P

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com