1 d’oct. 2009

Monete de Feria

Crec que hi ha molta gent que ja ho sap, però aquí al bloc encara no ho havia dit: m'he unit al club de Wadaiko de la Vila.

I què és això? es preguntaran alguns. Cliqueu aquí i ho veureu. Però resumint és podria dir que són timbals japonesos.

No sé si seré capaç d'arribar algun dia a tocar alguna cançó, perquè jo mai de la vida he fet percussió ni música (bé, a no ser que acceptem la flauta de bec que vaig tocar a la ESO como animal acuático...). De moment, només he anat a dos assajos, i ni tan sols m'han ensenyat res, perquè s'estaven preparant per a dues actuacions. Així que em van donar els bacchi (les "baquetes" que es fan servir per tocar-los), em van posar davant d'un wadaiko, i em van dir: "bueno, de moment, imita el que veus".

I clar, sense tenir gairebé ni idea de com agafar els bacchi, sense haver escoltat mai de la vida la cançó i sense haver fet mai percussió, intenta seguir el que fa la resta de la gent durant 6 minuts, intentant desxifrar quin patró fan servir per a canviar de ritme... Pràcticament impossible, però no va deixar de ser interessant.

Evidentment, en acabar uns quants van dir allò tan suat i tan japonès de 上手ですね!, Què bé que ho has fet! Mentida podrida! No ho podria haver fet pitjor! Normal, per altra banda! Tampoc em convertiré en la reina dels Wadaiko en una hora! Però en fin, estos japos pueden llegar a ser cansinos con su frasecita... A la que evidentment contestes: いいえ、いいえ、まだまだです!Ui què va, encara em falta molt aprendre!

A tot això, el dia 12 d'octubre és el Festival Furusato de Kiyosu. En aquest festival hi ha una actuació del grup de Wadaiko al que m'he unit, i jo he d'anar a ajudar-los a preparar i tal.

Evidentment, jo no tocaré encara, però en canvi, per una altra banda, m'han demanat una altra cosa...

Resulta que el principal atractiu d'aquest festival és una processó d'època en què surt gent disfressada de samurai, i hi ha algú que va vestit d'Oda Nobunaga, que va viure en el casell de la Vila i algú altra que va vestit de la seva dona. (Ja parlaré algun dia d'ells i del Castell de Kiyosu).

Bé. Els fidels seguidors d'aquest humil bloc recordareu l'entrada en què surto vestida de samurai oi? Doncs m'han demanat que surti a la processó vestida d'aquesta manera. I clar, què ha dit la Nemui? "Vaaaaaale!" Així que ja tindreu a tothom a partir del dia 12 per la tarda, recordant-me com la guiri que va sortir vestida de samurai...

Si és que pa'qué me meto en estos fregaos? Això sí, no vegis com els hi encanta als japos això de passejar-me com un mico de fira...

3 comentaris:

  1. Ei! En resposta a lo de més abaix no, no tinc twitter, bastante tengo ya con lo que tengo...

    I això de sortir vestit de samurai no ho feia ni el yan-san!! Quina sort tens, tu.

    En fi, espero que vagi tot bé! Ja penjaras fotos d'aquesta espectacular disfressa!

    ResponElimina
  2. Jajajjaja, volem fotos, evidentment!! xDDDDD Per cert, no vegis el que arribo a aprendre de la cultura japonesa llegint el teu bloc!;) Un petonet!

    ResponElimina
  3. ja veus tu! ni el yan-san! el festival no és fins el 12, així que encara haureu d'esperar una mica...

    I Cris, m'alegra que les meves aventures i desventures siguin instructives per a algú ^__^

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com