12 d’oct. 2009

Fiiiiiirmes!!

Sí, sí, us heu de quadrar davant de la capità general de les tropes de samurais de l'exèrcit de l'Oda Nobunaga. Perquè precisament d'això és del que m'han vestit avui.

Com ja vaig explicar, el 12 d'octubre és el festival Kiyosu Furusato Matsuri i em van demanar si podia sortir a la desfilada d'època que es feia avui. Em van dir que em vestirien de samurai i sortiria amb la resta de la gent, que només havia de caminar disfressada.

Així que res, avui a les 8.30 m'he dirigit a què em vestissin. M'han començat a posar capa sobre capa, i quan he vist els hakama o pantalons tradicionals japonesos, que em posaven, que eren daurats i súper chulos, i he vist que la resta de la gent només duia pantalons verds o blaus, ja he pensat: "maloooo". Perquè sí, senyors, m'han vestit de samurai, però no d'un samurai qualsevol, sinó del capità general, és a dir, del més important.

Perquè clar, aprofitant que tenien el monete de feria de la Nemui, no podien contentar-se amb vestir-me de soldado raso, sinó que ho havien de fer a lo grande! I aquí no acaba tot, no! A més a més, he anat al capdavant de tot de la processó!! Oh, yeah! A lo grande, di que sí!! xDD

La processó no l'he pogut veure gaire, perquè jo anava al davant de tot. Però ha començat amb uns samurai que han disparat les seves escopetes (la versió japonesa dels trabucaires). També hi havia estudiants de secundària vestits com els personatges històrics japonesos que han tingut alguna mena de relació amb el poble: Oda Nobunaga i la seva dona, Nou-hime, que van viure al castell de la vila, Tokugawa Ieyasu, i segur que em deixo algú... Pel que he escoltat, també hi ha hagut una mena de representació de ninja al davant del castell... Tot plegat ha durat com una hora i mitja, en què la gent no s'ha cansat de fer-me fotos... Ja dec ser oficialment la gallina* samurai xD



I aquí teniu a Nemui-taisho! L'armadura i el casc no són de debó, sinó que els fan a mà gent gran del poble, però pesava que no vegis! A més, fotia una calor de mil dimonis, i jo he estat vestida així des de les 9 del matí fins a les 12! I sí, és molt friki, però era l'armadura més xula :P I aquestes són unes quantes fotos del lloc a on ens hem canviat.



A les 12 ha acabat la desfilada, però per a mi el dia no havia acabat. Avui també hi havia una actuació del meu grup de taiko. Jo amb prou feines sé com s'agafen els bacchi, així que només he anat a fer acte de presència i a menjar amb ells (que encara m'ignoren bastant, però ja em parlen una mica més... el problema és que ningú se m'ha presentat, i no em sé els noms més que de tres persones! >_<).

La veritat és que veure'ls en acció molaaaaa! Han tocat tres cançons, i en una al principi hi ha una mena de petita actuació, en què el noi anava vestit així. La veritat és que feia força patxoca!


La primera cançó l'he vist entre bambablinas.



Jo aquesta cançó l'he assajat amb ells, perquè és bàsicament el que estaven assajant des que vaig entrar. Però evidentment, jo encara no puc fer-la sencera... Tot i que si en algun moment puc arribar a toca el taiko com ells molaria, no? 頑張ります!


*segons la Susana, prové de la derivació de la paraula gaijin, que significa guiri en japonès, afegint-li la "a" del femení espanyol, gaijina, i pronunciant la jota a l'espanyola, com si fos una "ll".

1 comentari:

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com