2 d’oct. 2009

Eli-sensei, toma 2

Sí nois. La vostra heroïna [sic] segueix les seves aventures com a mestra d'escola primària japonesa, augmentant a cada classe el nivell d'exigència per part de l'audiència (bàsicament, perquè cada vegada els nens són de cursos superiors :P).
Aquesta vegada ha estat el torn del grup 2 de segon. És a dir, nens i nenes de 7 i 8 anys. La classe ha anat molt bé, perquè sembla que fins i tot els interessa el que els explico :P
El tema de la classe d'avui ha estat una mica variat, però a petició de l'audiència. M'explico...
Com que parlar sempre sobre les diferències entre l'escola primària japonesa i l'espanyola és un rollo, i a més els cursos superiors han conegut a la Susana, que també els haurà parlat sobre això, vaig decidir fer una enquesta i repartir-la entre els nens perquè em diguessin què volien saber sobre Espanya. Així em puc preparar una mica més els temes i la cosa es fa més amena...
Algunes de les coses que van posar a l'enquesta són curioses... però com que encara he de rebre les enquestes de cursos superiors (de moment només tinc les dels nens de segon), ja faré algun dia un recopilatori dels highlights :P
Així que, com deia, a petició de l'audiència, a banda de parlar sobre les diferències entre l'escola espanyola i la japonesa, vaig parlar una mica sobre el paisatge d'Espanya i els animals.
Vaig començar posant un mapa del món, que en ser japonès, evidentment Àsia i el Japó estan al centre, deixant Espanya al cantó esquerra i Amèrica a la dreta :P Els nens sabien situar el Japó però no Espanya, així que quan vaig posar una fletxa d'a on està, tots van flipar: "Hala, està molt lluny!! I es triga mig dia en avió per arribar-hi? Uaaaala!!" Jejeje



També van flipar quan vaig posar fotos del paisatge. Vaig ensenyar-los una foto de la platja de Ribes Roges de Vilanova (jejeje) i tots cridant: "Què neta!!" (Això és perquè no l'han vist un diumenge d'agost a les 9 de la nit... xD). Però sobretot van flipar amb una foto del riu Ebre (gentilesa del Luis). Al Japó hi ha molts rius, però no són gaire cabdalosos i gairebé sempre es poden veure les dues ribes. Per això, en veure la foto de l'Ebre tots van dir: "Però de debó és un riu? Sembla el mar!"

I la part divertida va ser quan els vaig ensenyar fotos d'animals que només estan a Espanya. Vaig buscar els més raros, així que vaig posar el Linx, el visó europeu, el urogallo (o gall fer segons diccionarios.com) i el rat-penat orellut (que en japonès es diu ウサギコウモリ, usagi koumori, que literalment es traduiria per "rat-penat conill" :P). Jo no tenia ni idea d'aquests animals, així que vaig haver de fer investigació i tot... Vés per on, que estant al Japó estic aprenent més sobre Espanya que estant allà :P


Estan mirant la foto del Urogallo (aquest nom em fa molta gràcia xD)




No sé què estaria explicant aquí, però la nena de l'esquerra sembla que està flipant!!


I asín de atrezá va quedar la pissarra després de la meva explicació!

La veritat és que explicar coses als nens de primària és molt gratificant, perquè per a ells tot és nou i tenen curiositat per les coses que són diferents al Japó, i fan preguntes i són receptius. Cosa que no passa quan entren a l'institut...

Si com diu el Pablo, el Japó seria un país genial si només hi haguessin nens i avis xD

2 comentaris:

  1. Ooooohhhhh! Les gustó mi foto? :D:D:D ¡¡¡Si hasta en Japón me voy a hacer famoso!!!

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com