4 de set. 2013

Tupper o termo?

Quan he de dinar a l’oficina, em fa vergonya treure el meu tupper i menjar davant de tothom. No perquè em faci vergonya el fet de portar el meu menjar. Des que vaig començar la universitat que estic acostumada a la rutina del tupper.

Però, clar, fins que vaig arribar aquí, estava acostumada a encabir-ho tot en un sol tupper i per tant fer-me amanides, o amanides de pasta, o plats en què ja anés inclòs el primer i el segon plat. I, evidentment, la presentació no és el fet que més em preocupava.

I aquest és el quid de la qüestió: la importància que els japonesos donen a la presentació dels seus 弁当 bentô, com s’anomenen els tuppers aquí.

El cas més paradigmàtic són els キャラクター弁当 kyarakutaa bentô, les carmanyoles en què les mares preparen els aliments i els decoren per tal que s’assemblin a personatges de dibuixos animats. I sí, serà tan sexista com volgueu, però són les mares mestresses de casa que tenen temps les que poden dedicar-se a fer aquestes virgueries.
Tot i que no cal anar-se’n als kyarakutaa bentô per tal de trobar carmanyoles moníssimes. Quan veig les que porten els meus companys masculins, evidentmen preparades per les seves dones, em quedo flipant! Cada aliment ben separadet i col•locadet en paperines semblants a les de les magdalenes (però especials per a bentôs), la combinació de colors...
Però, evidentement, no totes les dones tenen temps de preparar aquests bentôs perfectes. I, amb les dones treballadores en ment, la revista de moda CanCam ha llançat un nou concepte: els タンブラー弁当 tumbler bentô. És a dir, agafar un d’aquests gots-termo que han posat tan de moda els Starbucks i les cadenes de cafè americanes i posar-hi el dinar a dins.

Sembla ser que aquesta idea està revolucionant els tuppers de les キャリアウーマン Career women, les dones empresaries, i les OL (office ladies, com coneixen aquí a les administratives).

La idea és anar col•locant els aliments per capes fins a arribar a omplir el got. Per exemple, anar intercal•lant capes d’arròs o pasta amb verdures i carn.

Segons els fans, el tanburaa bentô és tot beneficis:
  • El pots portar al bolso i ocupa poc espai
  • Pots endur-te sopa o líquids sense por que se’t vessin
  • Com que aquests gots aguanten la temperatura durant unes hores, tant si el menjar és fred com calent aguanta durant més temps que amb els bentô tradicionals
  • Va bé si no vols que els teus companys de feina vegin què estàs menjant
  • Si, pel contrari, vols fardar de la teva capacitat decorativa, n’esculls un de transparent i llestos!
  • Va bé per a les persones que estan fent dieta, perquè no hi cap massa menjar
  • Si hi fiques pasta i hi afegeixes aigua bullint, la pasta estarà cuinada a l’hora de dinar (això no sé jo si és veritat al 100%...)
  • Si al matí no t’ha donat temps d’esmorzar, hi poses cereals i llet, i t’ho pots menjar a la teva taula
Com veieu, tot són avantatges!

Si us animeu a fer-ne un, envieu-me'n una foto!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com