18 de set. 2013

La Sadako vol refrescar-nos

Els fantasmes visiten el Japó a l’estiu. Tot i el que Tokyo Disneyland i Universal Studios Osaka s’entestin a dir amb el seu Halloween.

El 15 d’agost és la festivitat de l’O-bon お盆, el Tots Sants japonès, data en què les ànimes dels avantpassats visiten els seus familiars, que es reuneixen per celebrar aquest retorn ballant i menjant.

A la televisió hi ha reposicions de pel·lícules de por, sèries especials de terror, cases encantades obren al llarg i ample del país...

Però, per què precisament a l’estiu?

Perquè fa calor.

I què hi té a veure?

Doncs perquè, segons els japonesos, si passes por el cos es refresca.

Si és cert o no, no ho sé, perquè no n’he vist ni una, d’aquestes pelis, que a mi em fan molta por aquestes coses.

Qui sembla que creu que és cert és el Ministeri de Medi Ambient, que ha adoptat el personatge de la Sadako 貞子, la nena que surt de la tele a Ring リング per il·lustrar la seva campanya de Cool Share, l’update que ha fet aquest any a la seva campanya de Cool Biz de la que ja vaig parlar fa un parell d’estius. 

El Cool Share (compartir frescor), segons ens diu la Sadako en la pàgina web de la campanya,  es pot aconseguir de diferents formes:

Reunint tots els membres de la família en una mateixa habitació per no tenir tants aires condicionats en marxa
Mirant la TV tots junts
Regant el jardí, el carrer o el balcó per tal de refrescar l’ambient
Tenint l’aire a 28 graus
Fent servir l’aire condicionat i el ventilador junts per refrescar més
Utilitzant persianes o persianes de bambú perquè no entri tanta calor a casa
També es pot aprofitar per refrescar-nos fora de la casa, tant gaudint de la natura com anant a centres de la ciutat que tenen aire, com ara biblioteques, museus o cinemes...

I aquí ho tenim! Cinemes! Perquè resulta que just el 30 d’agost es va estrenar la pel·li Sadako3D2. Casualitat o marqueting amb suport ministerial?

2 comentaris:

  1. Ostres tu! això si no ho vec no m'ho crec xDD jo soc una cagada també i de fet quan m'espanto o m'agafa angunia crec que més aviat m'agafa calor jajaj així que no sé no sé..

    petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no sé si és calor o no... fa tant de temps que no miro una peli de por! Però és que és això, passo de veure’n una, i menys vivint aquí!!

      Petons!

      Elimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com