23 d’abr. 2013

Feliç Sant Jordi 2013!

Al blog anem de celebració en celebració i tiro perquè tinc l’ocasió!

Feia molt que no actualitzava aquest raconet de la blogosfera, i quina millor ocasió que per Sant Jordi?
Aquest 2013 hem tornat a celebrar la Diada a la Vila del Pingüí! Aquest any hem comptat amb la col·laboració de la nova Biblioteca de la Vila. 
La Biblio ha comptat, des de principis d’abril, amb una exposició sobre Sant Jordi i la cultura catalana i espanyola. Han exposat llibres catalans i espanyols traduïts al japonès, com ara El Zoo de’n Pitus.
Una de les coses que més m’ha agradat ha estat que han exposat fotos meves de plats catalans, com ara l’escudella de l’àvia, la fideuà de la mama o la coca de vidre amb tallat, com si haguessin parat la taula per menjar!


Pel que fa a les celebracions, dissabte dia 20 vam fer una lectura bilingüe del Patufet (パトゥフェの冒険, d’Ediciones Azake). 
Quina gràcia veure els nens japonesos cantant la versió japonesa del “Patim, patam, patum”! La traducció al japonès està molt ben feta i la cançó quadra amb el ritme, així que va fer molta patxoca!

El diumenge dia 21 vam fer l’obra de titelles de La Llegenda de Sant Jordi.
Tot i que els ninos han estat els mateixos (amb els dibuixos xulíssims cedits per en Tobuushi), aquest any he actualitzat el guió.

Li he donat més protagonisme a Sant Jordi, donant-li com a company un cavall poruc... 
i li he donat un monòleg reivindicatiu a la Princesa, que intenta convèncer un drac cabut.
A més a més, enlloc de Rei, aquest any vam tenir Reina, paper que em va tocar representar a mi...

En el moment de regalar els llibres, les titelles de Sant Jordi i la Princesa van tenir molt d’èxit i molts nens es van fer fotos amb ells. El drac fa por, així que no va estar tan demandat...

Un any més ha passat la Diada a la Vila... i ja van 4!

Ah! I jo també vaig rebre rosa, jejeje...



1 comentari:

  1. Volem vídeo de les titelles de Sant Jordi!! I fotos decents de tu fent de reina ;)
    Per cert, m'ha emocionat molt que El Zoo d'en Pitus estigui traduït al japonès. Mare meva, quantes tardes vaig passar amb aquest llibre... :)

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com