10 d’ag. 2011

Bon Odori 2011

Ja estem a gairebé mitjans d’agost, i s’apropa una de les vacances nacionals japoneses, la de l’obon, お盆.


La festivitat de l’obon, tal com vaig explicar l’any passat, vindria a ser una mena de Tots Sants japonesos, en què es recorda els difunts.

La data exacta acostuma a ser el dia 15 d’agost, però aquí a la Vila sempre se celebra durant el primer cap de setmana d’agost, que aquest any ha caigut en 6 i 7.

L’atracció principal de l’obon és que se celebra l’obon odori, és a dir, el ball de l’obon, en què la gent se situa formant un cercle al voltant d’una tarima (normalment de dos pisos) a la qual van donant voltes.

Durant el primer dia, vaig anar amb el meu grup de taiko i vaig tocar 4 cançons, tres a dalt de tot de la yagura, la tarima on es posen els taikos i al voltant de la qual la gent balla, i una a baix.




I diumenge vaig anar-hi a ballar en yukata amb unes altres companyes del grup de taiko. Evidentment, no en tenia ni idea, però tan bonament com vaig poder vaig poder.



El Bon Odori no és un ball on et moguis massa i cada cançó té uns passos que es van repetint. Els passos normalment recorden a pagesos que llauren la terra o a pescadors recollint les xarxes.

A més a més, tot i que hi ha cançons de Bon Odori que són famoses i que es ballen a tot arreu del país, cada poble té la seva pròpia cançó. En el cas de la Vila, en estar formada per la unió de 4 pobles diferents, en té 5: una per cada poble i una que es va fer expressament per a la ciutat després de la unió.

En aquest vídeo em podeu veure tocant una part de la cançó del poble, Kiyosu Ondo, mentre la gent balla.


De Bon Odori 2011


I si voleu veure més fotos, només cal que cliqueu a l’enllaç!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com