17 de març 2011

Una gota d'aigua al mar

Farta. Estic farta ja de llegir titulars als diaris online i veure que, segons la seva informació, tots els que vivim al Japó estem ja sota el mar i amb tres braços.

Ahir a la nit me'n vaig anar a dormir amb un cabreig descomunal en llegir l'article que havia publicat a El Mundo.es en Sánchez-Dragó, titulat "Teléfono Rojo. Volamos hacia Sendai". Ja per començar, el títol és un clixè com una catedral. I sí, jo sóc dolentíssima titulant, però tampoc em paguen com a ell...

No el copiaré sencer, però destacaré alguns dels fragments que em van fer voler cridar-li a la cara.

Per començar, ja ell mateix diu que "El título engaña. No vuelo hacia Sendai, donde es imposible aterrizar, sino hacia Osaka. Dormiré en Kioto.". Comencem bé. Així no sé com deixarà de veure els "toros desde la barrera", si a Kyoto, pel que m'ha explicat la meva amiga Moe, la vida segueix amb normalitat.


Segueix amb 
"Haré –es lo que me piden el cuerpo, el alma y los zapatos- todo lo posible por subir a Tokio y recorrer Tohoku (topónimo que significa más allá… ¡Ultreya!)".
 Per a la seva informació, Tohoku no significa "más allá", sino "nord-est", 東北, i es refereix a la situació geogràfica de la zona. 


Una part que em sembla insultant és aquesta: 
"Habrán salido de sus covachas para echar una mano los otaku y los hikikomori?
Ya saben: esos chicuelos que se encierran en sus habitaciones con el ordenador y no salen ni para comer. Su madre les pasa una bandeja por la rendija de la puerta. ¿Cómo harán sus necesidades? En Japón el orinal no existe."
Qué té a veure un ou amb una castanya?!

I ja, el que em va enfadar encara més, és que el blog no tenia l'opció de deixar cap comentari... què passa, que té por?

En fi... per sort, hi ha gent que encara té una mica de cordura i se n'adona que el que estan fent la majoria dels mitjans espanyols (els dels altres països no ho sé, perquè no els he estat seguint) és desinformació i, en alguns casos, manipulació.

En el post de dilluns feia link a un post de La Arcadia de Urías en què parlava de què la majoria del país viu en la normalitat. Sembla ser que va despertar molta polèmica i ha escrit un post de resposta que val la pena que llegiu.

També hi ha un grup d'espanyols que han enviat una carta col·lectiva als mitjans espanyols. De moment, se n'han fet ressò al web del 3/24.

Tot i que, malauradament, tal com en Mata publiquen en el seu comentari, "Hemos intentado hacernos eco de vuestra carta y de otros mensajes similares... aunque parece va a ser una gota de agua en el mar..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com