14 de juny 2010

Connexió Japó 19 - Taiko

Si heu anat seguint una mica el blog, ja sabreu que cap allà el mes de setembre em vaig unir al grup de taiko de la Vila.


Per aquells que no ho sabéssiu, els taiko, o més literalment, els wadaiko 和太鼓,que és el que jo toco (o almenys ho intento) són els timbals japonesos.


Que voleu saber més sobre aquests timbals? Quina és la seva història? Doncs esteu de sort, perquè precisament aquest és el tema del Connexió Japó d'aquesta setmana!





Després d'escoltar el programa us han quedat ganes de veure'm a mi tó atrezá? Aquí teniu unes fotos, perquè rigueu una estona. A veure si esbrineu qui sóc ;-)


Aquestes són del mes de novembre, quan vaig debutar.
Debut con los Taiko
I aquestes, són del mes de maig, quan vam celebrar el 30è aniversari del grup. N'hi ha poquetes, però és que encara no tinc les que va fer l'encarregat de les fotos...
30è Anniversari del meu grup de Taiko
Com deia al programa, escoltar els taiko en CD o vídeo no és el mateix, però si us heu quedat amb les ganes, aquí us deixo amb un parell de links amb unes cançons del meu grup:


- L'únic vídeo que tinc (de moment) en què surto jo tocant (esbrineu qui sóc?). La canço es diu Ikusa Daiko 戦太鼓. Diuen que aquests eren els timbals que feia servir l'Oda Nobunaga per dirigir les seves tropes en combat.


- Aquesta es diu Tenshukaku 天守閣, i faltes ens últims segons, perquè vaig haver de marxar i no vaig poder enregistrar el final...


Des que he arribat a la Vila, que sembla que li he agafat el gustillo a això dels instruments tradicionals, i potser començaré a aprendre a tocar un tipus de flauta de bambú japonesa!


Seguirem informant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Elisabeth Gea està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a gaijinrevenge.blogspot.com