Des de casa es té la imatge de què, encara que estiguin en desacord amb el que diu el jefe, les vegades en què ho expressen són escasses. I és una imatge certa.
Font:http://www.sanspo.com/gourmet/club/image/070609SPP00031G070530T.jpg |
Una gran majoria de japonesos normalment no explica els seus problemes als coneguts o a la família, o bé perquè es té vergonya o bé per no causar molèsties. Aquí es fa servir molt l’expressió Meiwaku wo kaketakunai 迷惑をかけたくない, no vull causar-te molèsties.
Els propis japonesos se n’han adonat i, des de fa més o menys un any, existeix un servei conegut com a Guchi-kikiyasan 愚痴ききやさん, que literalment es traduiria com alguna cosa semblant a “la botiga on s’escolten les queixes”, però que vindria a ser el telèfon de les queixes.
- Aquelles a qui els fa vergonya explicar-ho a coneguts
- Aquelles que només volen algú que els escolti
- Aquelles que només volen queixar-se
- Per als que estan obsessionats per alguna cosa i només volen parlar sobre això
- Per a qualsevol persona que vulgui fardar d’alguna cosa.
La trucada pot ser per telèfon o skype durant les 24 hores del dia, tot i que només es tracta d’escoltar, no es donen consells ni és teràpia, i es pot fer servir pel mòdic preu de 2000 iens cada 20 minuts. A això se li ha de sumar els 11.025 iens el minut (uns 11 cèntims) que costa la trucada.
En estar disponible les 24 hores del dia, en un principi jo pensava que tu trucaves i ja està, Però no! Has de seguir una sèrie de passos:
- Primer has d’enviar un mail especificant sobre què vols parlar, el teu nom, número de telèfon, adreça, el sexe i l’edat i el correu electrònic
- Aleshores has de fer un ingrés depenent de l’estona que vulguis parlar i t’envien una resposta en uns 5 dies
- Després es queda en el dia i l'hora que et va bé i és en aquell moment, i no abans, i no després, quan podràs despatxar-te a gust per telèfon
Com veieu, al Japó, fins i tot el queixar-se ha d’estar programat...
Mareta.... a quadres m´has deixat! Però bueno, els va tant el tema de l'"harmonia" com dius...... ahir just discutiem d'això amb el Yuta i em vaig arribar a enfadar i tot. J at'explicaré millor per privat, però hi ha cops que flipes colors. Alguns ho podran entendre, ho sento, jo a vegades no XD
ResponEliminaVCom sempre genial! :D
És una cosa que, per molt "poc japonès" que sigui un japonès, els costa de veure d'una altra manera...
EliminaCuanta razon tienes! Los japoneses llevan tanta frustracion acumulada que es normal que luego se traduzca en ciertas desviaciones del comportamiento... si en realidad todo tiene una razon de ser! Por eso el negocio de los chicos y chicas de companyia no entra en crisis! :-S
ResponEliminaPD. Soy la Cris, como siempre en anonimato ;-)
Olé! Genial, com sempre!! M'ha molat molt!! Petons!!
ResponEliminaGràcies guapa! Ens veiem per Barcelona el Desembre, oi?
EliminaJo també m'he quedat paradíssima. Ja em va sorprendre l'entrada sobre les companyies de menjar... tot i que a mi no m'agrada menjar totsola en llocs públics tenir algú que t'aguanta per feina ho veig molt estrany. Entenc, cada cop més, que una persona gran, en canvim contracti aquest servei.
ResponEliminaEl tema de les companyies del menjar, jo ho entendria també per a una persona gran. El que, ja posats, crec que seria més "casolà" contractar una assistenta (i potser més barat...)
EliminaLa veritat molt interessant, però si he de pagar per queixar-me, llavors em queixaria de pagar per queixar-me i entraria en un cercle sense fí. Prefereix queixar-me tota sola a casa, així no m'escolta ningú.
ResponEliminaJo vaig pensar el mateix quan vaig veure el preu! I, a més, haver de reservar hora per poder queixar-te, té tela...
Elimina