Com que són productes que acaben de sortir al mercat o que està previst que surtin, ni els he vist ni he trobat massa informació a inernet. Així que aquesta vegada, enlloc de presentar-vos el rànquing, us presento els que més m’han cridat l’atenció
• En el número 1, el turisme al casc antic de la Tokyo Sky Tree. La Tokyo Sky Tree és la nova torre de telecomunicacions que van començar a construir el 2009 i que estarà completament acabada el maig de 2012. Jo l’he anat veient créixer, com qui diu, i tot i estar a mig construir ja m’havia enamorat, així que tinc moltes ganes de veure-la acabada (^_^).
Novembre de 2009
Juny de 2010
Maig de 2011
L’han construït a Asakusa, un dels barris més tradicionals de Tokyo. Aquest barri ja és molt popular gràcies al temple de Sensôji, amb la seva porta del tro, així que si de normal ja està ple de gent, no sé com serà després que s’hagi acabat de construir la Sky Tree...
• Izakayas sense alcohol (a la posició 9). Una izakaya vindria a ser una mena de bar manolo, de bar de tapes japonès. I, segons els de Nikkei Trendy, l’any vinent es posaran de moda les izakayas a on no se serveixi alcohol. Amb el que els agrada als japonesos beure, no sé jo si això realment tindrà massa èxit... Que és que un bar a on no es pugui beure, se'm fa una mica estrany...
• Smartphones fets a mida (a la posició 4). El millor producte d’aquest any sembla que seguirà guanyant força l’any vinent. Però ara que tothom en té, s’hauran d’inventar maneres perquè la gent se’ls canviï... i què millor que cadascú esculli com el vol? No sé si es refereixen a l’aspecte exterior o a les funcions del telèfon, però m’imagino que no hauré d’esperar pas massa per descobrir-ho.
• Targetes de joc AR. No m’ha acabat de quedar massa clar per a què serveix, però pel que he vist a la tele, t’has de baixar una aplicació al mòbil per llegir una mena de codi que apareix a les cartes que utilitzen els nens per jugar als jocs de rol. Quan el programa llegeix el codi (com si fos un codi QR), a la pantalla del mòbil t’apareix el personatge del joc a què pertany la carta, mentre que el fons és el que es capta a través de la camera de fotos. És a dir, que veus el paisatge com si anessis a fer una foto, amb la diferència que a sobre del fons no hi ha una persona, sinó el personatge d’un joc. Sembla ser que amb aquest personatge pots jugar en línia i interactuar amb altres jugadors i tot.
• Equipament de ball per a nens (a la posició 3). Sembla ser que a partir del curs que ve, el ball serà una part obligatòria dins l’assignatura d’Educació Física per als nens de primer i segon de secundària (1r i 2n d’ESO). Però no pas ball de saló, sinó hip hop i balls coreografiats. Així que començaran a vendre’s sabatilles i roba kawaii. Tot i que, tenint en compte que els nens quan comencen la secundària és quan normalment comencen a porta uniforme, no sé jo si per a les classes de ball també hauran de portar uniforme o què...
• Iogurt turc (a la posició 11). Ni idea de quina deu ser la diferència amb el normal, però me da en la nariz que a partir d’ara començarà una invasió de restaurants turcs per tot el país.
• Condiments que redueixin el temps de cocció (a la posició 8). No sé exactament si es refereixen a condiments que, només posar-los al menjar, ja te’l deixin mig cuit (de l’estil de la llimona amb els seitons) o què, però em té intrigada... I com que jo ara sóc una maruja (quin remei) estaré alerta.
A partir d’ara toca estar atenta als anuncis de la tele i als súpermercats, a veure si aquests del Nikkei Trendy tenen raó o no.
Un bar sin bebercio... ¡pues va a ser que no!
ResponElimina